Äventyr på riktigt! Hos oss kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Vad vill du göra idag?

Vår scoutkår har avdelningar för barn och ungdomar mellan 0 och 25 år. Är du äldre än så kan vi lösa det med!

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

Vad gör vi?

Vi träffas ofta utomhus. Vi lär oss elda, hantera kniv på ett säkert sätt och olika saker om både djur och natur. Vi leker tillsammans och lär känna varandra genom samarbetsövningar. Vi låter Scouten ta ansvar, både för sig själv och för andra. Vi lär oss vad vi behöver kunna för att till exempel kunna genomföra en övernattning utomhus.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Information om våra olika avdelningar hittar du här.

Vad kostar det?

Läs om av årsmötet beslutade medlemsavgifter här.

Hur går jag med?

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.